SEO statistiky 2018

SEO se neustále mění. To je zkrátka fakt. I naprostí profesionálové v oboru mají problém všechny inovace, novinky a změny stíhat. Jedna věc se ale nemění – cena návštěvy skrz vyhledávače. Google svůj algoritmus mění nesčetněkrát za rok. A to je nepříjemné zjištění. Naštěstí ale není třeba znát všechny změny. Pracovat je třeba pracovat s těmi nejdůležitějšími a na ty jsme připravili dnešní článek. Dozvíte se zkrátka vše, s čím bude nutné pracovat v průběhu roku 2018.

Google je bránou pro obrovské množství příležitostí od návštěvnosti po nové zákazníky. A SEO otevírá dveře.

1.   Řiďte se Googlem

Na první místě je statistika, jež pravděpodobně nikoho nepřekvapí. U nás v České republice ale stejně stojí za zmínku. Chcete-li být v SEO úspěšní, musíte hrát podle pravidel Google. Zobrazovat se na ostatních vyhledávačích na vyšších pozicích je jistě dobré, ale Google je zkrátka král a právě z něj bude váš byznys profitovat nejvíce.

Hodí se také používat Google Search konzole. Pomůže vám pochopit, jak se lidé momentálně dostávají na váš web skrz vyhledávání Google. Není nic lepšího, než poznat síly a slabiny vašeho obsahu a webu celkově.

U nás prakticky jinou možnost než se řídit Googlem nemáme, neboť Seznam.cz funguje na podobném algoritmu. To znamená, že polepšení v Google bude mít dobrý vliv i na Seznam.

vyhledávání SEO Google

2.   63 000 vyhledávání za sekundu na Google

Co tím chceme říci? Být vidět na vysokých pozicích se zkrátka vyplatí. 63 000 vyhledávání za sekundu celosvětově je jednoduše obrovské číslo. Nespoléhejte proto jen na placenou reklamu. I z toho důvodu, že uživatelé mají rádi věci pod kontrolou a nechtějí být za každou cenu cílem nerelevantní reklamy. A kdy nakoupí? Pokud vás uvidí na vysokých pozicích! SEO je proto důležitou součástí každé digitální strategie.

3.   50% zadávajících výrazů mají 4 a více slov

S tímto lze třeba počítat do každé analýzy klíčových slov. Uživatelé v polovině případech nepoužívají jednoduché výrazy. Jsou více specifičtí a vědí, co chtějí. Těmto výrazům spojených z několika klíčových slov se říká tzv. Long Tail.

Toto je velmi cenná informace. Pokud se vám povede správně odhadnout longtail, který povede na váš web správnou cílovou skupinu, máte z velké části vyhráno. Tyto výrazy jsou totiž v mnoha případech prodejní – tzn. zvyšují konverzní poměr. A to je to nejdůležitější!

4.   V 10 zemích světa mobilní vyhledávání převyšuje stolní PC

Naprostým základem každého webu tedy je responzivní design. Není důležité, že u nás ještě mobilní zařízení stolní počítači nepřemohly. Stačí jen, že nás to v blízké budoucnosti jistě čeká. A je třeba být připraven. Svět je mobilní například už v USA a také v Japonsku.

5.   Kvalitní obsah a zpětné odkazy jsou nejdůležitější

Od vysoko postaveného zaměstnance Google jménem Andrey Lipattsev jsou tyto dvě metriky vůbec nejdůležitější metrikou k posuzování webů. To se šířilo světem SEO již delší dobu. Teď si ale můžeme být naprosto jistí. Celé to samozřejmě dává smysl. Google se snaží být uživatelsky co nejvíce přívětivý. A nenásilné nucení webů ke zkvalitňování poskytovaných informací, je tím nejlepším, co může dělat.

Zaměřte se spíše na kvalitu než kvantitu. To pomůže uživatele zaujmout a eventuelně ho přivést zase zpět. Konkurenci to zase ukáže, že jste důvěryhodní a konkurenceschopní. Případně je to dobrý způsob, jak hledat partnery k prolinkování.

6.   Délka textu na první pozici průměrné stránky Google je 1890 slov

Delší text se zkrátka zobrazuje lépe. Lze takto také poskytnout vašim návštěvníkům lepší informace. A nejenom pro lidi. Google sám má radši delší texty, neboť je lze lépe analyzovat. A čím návštěv z výsledků vyhledávání má, tím výše se váš web bude celkově zobrazovat.

To nám vychází i z toho, že 50% vyhledávání na Google je delší než 4 slova. Lidé zkrátka chtějí více.

7.   Delší článek získává více sdílení a odkazů

A to zejména kvůli kvalitě poskytnutých informací. Sdílení je velmi důležité z hlediska komunity a také důvěryhodnosti.

8.   Pro 61% marketérů je SEO nejdůležitější taktikou

Spojení marketingu a SEO je stále důležitější pro více a více marketérů. To znamená, že se konkurence stále a stále zvyšuje. Buďte proto na pozoru!

9.   Lokální vyhledávání se za rok 2017 zdvojnásobilo

Provozujete restauraci, bar, hotel, penzion nebo jiný lokální podnik? Klíčem k úspěchu je lokální SEO!

Lokální SEO se od toho „tradičního“ zas tolik neliší. Stále jsou pro něj nesmírně důležité zpětné odkazy, kvalitně optimalizovaná text, on-page faktory a interní prolinkování (anchor odkazy). V lokálním zaměření hrají roli také katalogy, mapy a firemní profily na sociálních sítích. V těch je důležité být maximálně konzistentní. A to v tom smyslu, že je vždy nutné používat stejné kontaktní informace. Pokud samozřejmě děláte SEO zvlášť pro několik poboček, je jejich oddělení na místě (ne však zaměňování!). V kontaktní stránce také nezapomeňte na vložení Google Maps grafické polohy.

Lokální SEO je možné strukturovat od krajů (středočeský), měst (Brno) či oblastí (Šumava) po ty nejmenší části měst (Bohnice, Praha 8) i ulice (Slovanská 5). Zda se takto podrobné cílení vyplatí, by mělo vyplynout z vaší analýzy klíčových slov. Poznáte to jednoduše -> pokud výrazy nejsou hledané, nemá cenu na ně cílit. Klasické lokální klíčové slovo je oborový výraz + lokalita. Tzn. „SEO Plzeň

72% konzumentů navštívilo obchod v okruhu 10 km po využití lokálního vyhledávání

Tady můžeme vidět, že většina těch, kteří skutečně prohledávali na internetu své okolí, nějaký obchod navštívilo. TO ještě více zvyšuje důležitost lokálního SEO.

10.               30% mobilních vyhledávání je lokálních

Co to znamená? Lidé fungují za chodu! Často vyhledávají až poblíž místa, co a kde navštívit. Znovu proto připomínáme responzivní design. Bez něj můžete být v současnosti dokonce penalizováni. Jistě ale návštěvníka odradí a vy tak přijdete o potencionálního zákazníka v okolí.

11.               Aktualizace starých blogových článků může zvýšit návštěvnost až o 111%

Toto velice zajímavá nová taktika, na kterou se mnoho marketérů poslední rok soustředilo. Pokud máte vytvořeno dostatek například blogových článků, které za poslední 90 dní nezískalo ani jednu návštěvu, je čas přepisovat! A to je dobrá věc. Dodání relevance vzhledem k současnosti může vézt nejen k větší návštěvnosti. Ale také dodání důvěryhodnost u návštěvníků. Aktualizujte informace, obrázky, videa a také klíčová slova.

12.               Odkazy ze sociálních sítí se nepočítají. Je to skutečně tak?

I když je algoritmus Google naprostou záhadou, nějakých sociálních signálů si lze všimnout. Několik značek zaregistrovalo zvýšení pozice ve vyhledávači po strategii na sociálních sítích.

13.               V roce 2018 se čeká, že až 41% marketingové rozpočtu bude online

Nejvíce z této části padne na SEO strategie. Zbytek na display reklamy jako Google Adwords či na online video.

Každý chce být vidět, i za cenu velkých nákladů na reklamu. A to není vždy cesta. Důkaz máte i v tom, že do roku 2018 se má online a tím i SEO zvýšit na 45%.

  • Znamená to větší konkurenci
  • Zvýšení důležitosti kvalitního obsahu
  • Zvýšení vyhledávání z mobilních zařízení

14.               Vyhledávání vs. Placená reklama

Znovu připomínáme, že být vysoko ve vyhledávačích přirozeně bez použití reklamy je pro vysokou návštěvnost klíčové. 70 – 80% uživatelů totiž naprosto ignoruje placenou reklamu ve vyhledávačích. 60% prokliků také vede na první 3 pozice. 50% návštěvníků si také vybírá stránku, vyskytuje-li se ve výsledcích vyhledávání několikrát.

Zajímavé ale je, že celkem o 25% se zvyšují prokliky používá-li marketér obě techniky dohromady. Tedy SEO i placenou reklamu.

15.               Používejte sociální média

Nejvíce návštěvnosti získávají webové stránky z Facebooku, který je zároveň nejpoužívanější sítí.

16.               Podporujte tvoření komentářů a diskuzí pod vašimi články

Pomáhají komentáře pod článkem k lepšímu umístění? Odpověď se na tento rok zdá ANO! Dokonce jsme slyšeli názory přímo od Googlu, že mohou „velmi“ pomoci. Jsou také rozhodně lepší než signály ze sociální sítí. Jinými slovy pište články a podněcujte jimi k diskuzi. V roce 2018 to bude velmi zajímavý ukazatel!

17.               Využijte ve svém článku otázku

Ukazuje se, že velká část zadání do vyhledávače Google obsahuje otázku. Například „Jak naladit kytaru?“ Většinou se pak stává to, že Google přesně najde web, kde je na otázku přirozeně odpovězeno. Tedy – „Použijte ladící mechaniky a nalaďte do klasického lazení E A D G B E od nejtlustší struny“. To je věc, kterou chce Google v současnosti vědět.

18.               Využívejte vizuální obsah

Stejně jako video v minulém roce, roste vizuální obsah velmi rychle. V posledních výzkumech se dokonce ukazuje, že až pro 37% marketérů je vizuální obsah to nejdůležitější pro jejich byznys. Může za to také popularita sítí jako Pinterest nebo Instagram. Věnujte mu proto velkou pozornost.

19.               Publikujte unikátní data

Marketéři i blogeři milují unikátní data! A je jen na vás, abyste toho využili naplno. Je to skvělá příležitost, jak získat přirozené a kvalitní zpětné odkazy. Jedná se například o zajímavé statistiky z případových studií, analýz a podobně. Nebojte se proto konkurence!

20.               Blogové články a vizualizace

Video zkrátka stále letí. Doporučujeme proto přidávat do blogových článků také videa. To pomůže nejenom v uživatelské přívětivosti ale také v hodnocení Google.

21.               Nebojte se Youtube

Youtube je již dnes druhým největším vyhledávačem na světě. A jako v současnosti všechny online platformy zažívá velký boom. To potvrzuje fakt, že jen minulý rok se investice do strategií a reklamy na Youtube zvýšily o 60%. Ve zkratce, lidé často využívají ihned Youtube a přeskakují Google. Je zkrátka nemožné jej ignorovat. A jelikož tvoření videií velká část marketérů a firem ignoruje, je příležitost právě teď!

Velká část sledujících se pak může proměnit v zákazníky. Navíc 55% všech výsledků vyhledávání v Google obsahuje alespoň jedno video.

Jelikož Google vlastní Youtube, můžeme čekat, že tento trend bude pokračovat.

22.               Používejte LSI klíčová slova

Dopsali jste článek na 2000 slov. Co vám chybí? Klíčová slova s označení LSI! Jsou to fráze, které jsou silně spojeny s tématem vašeho článku. Pokud píšete například o dietě, budou to slova jako „ztráta váhy“, „zdravé recepty“, „ovoce“, „cvičení“ apod. Pokud toto Google uvidí, bude to pro něj signál, že článek dané téma skutečně dobře pokrývá.

Jak je najít? Využijte nástroje jako LSI Graph. Stačí je pouze zadat do daného vyhledávače. Dále lze využívat starý dobrý Google, jako při klasické analýze klíčových slov. Využít můžete i Google Keyword Planner.

23.               Nepodceňujte meta description

Nejenom, že je důležitý jako první věc, kterou o vašem webu potenciální zákazník ve vyhledávání uvidí ale také je to ukazatel pro Google. Stejně tak prochází část titulku a také URL. A to se pak promítá ve vyhledávání. Je proto jen na vás, jak moc si s psaním těchto ukazatelů dáte práci. Je to vaše šanci říci „Pojďte ke mně, jsem lepší než konkurence“. Pokud dokážete spojit správně využití klíčových slov a chytlavého textu, máte vyhráno.

24.               Rychlost webu je důležitá

Krásný design je skvělý. Stojí to ale za pomalejší zobrazování? Odpověď je tak na půl. Pokud se web nebude návštěvníkům líbit, odejdou. Pokud je bude zdržovat, také! Web zkrátka musí být dostatečně rychlý na všech zařízeních – stolních počítačích, chytrých telefonech a tabletech. Pamatujte, že pokud budou návštěvníci z webu odcházet a budete mít vysokou bounce rate, Google vás znehodnotí ve vyhledávání. Dále je velkým ukazatelem zda máte či nemáte na webu nainstalované HTTPS. Což ale bylo součásti i v roce 2016 a 2017.

Čtěte také: